www.tilFT.dk fra: www.beholy.be

Ung igen . dk
af Mil Jan Wind Tlf 42 10 1730
Min opfattelse af virkeligheden med forbehold

(alle datoer)- fra mig. Det er mig velbehageligt og dig til velsignelse."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9. maj
- Jeg er tom og nytteløs, uden kraft, uden hellighed. Bundet af materielle ting, uåndelig i min indstilling, uafgjort og vankelmodig. Herre, giv mig lov at se ind i dit væsen -
"Mit sindelag mod dig skifter ikke. Min kærlighed er uforanderlig.
Når du har bekendt din egen tilstand, din synd, sådan som du er i dig selv, så se på hvad jer er. Lad ikke billedet af dig selv skjule mig. Alt, hvad jer er, ønsker jeg at være i dig!
Slip ikke troen og håbet, klyng dig til mig og mit Ord.
Træng igennem mit Ord ind til mig. Jeg er i mit Ord - og jeg er mere end ordene. Den, som søger mig i Ordet, vil finde, at de skrevne ord er som åbninger ind til vidtstrakte vidder: MIT VÆSEN, MIG SELV.
Jo længere du trænger ind gennem denne åbning ved bøn og læsning, jo mere vil du, under Åndens vejledning, se og kende af mig!"
Maj 9 2014 Kl 8:40 Jeg lå og tænkte på Sharm el Sheihk, der hvor 2 millioner Israelitter gik over det Røde Hav til Saudiarabien, til det område, hvor Moses opholdt sig i 40 år, inden han førte Israel ud af Ægypten.
Jeg er kommet frem til dette resultat, fordi stedets koraller teoretisk kan vokse sammen og danne en bro, lige under vandoverfladen, ca 40 centimeter, en meget lille ebbe, og det blæste skriver Moses, nok til at dette under kunne ske.
Korallerne på dette sted vokser i de øverste 30 meter, dykker man længere ned, er der stort set ikke flere koraller.
Og da vandybden på dette sted kan komme helt ned / op på 300 meter, så er det meget specielt, det jeg antyder og nu skriver om.

Koraller er naturens marmor, de består af kalk ligesom marmor, det er næsten lige så stærkt som beton, som dog er mange gange stærkere, men med tilpas mange meter i tykkelsen, måske 15 meter, så er det noget af en naturlig bro, som således rækker 2 måske 3 kilometer over fra pille til pille i denne af Gud skabte bro.

Jeg kunne forestille mig at disse byggeelementer ligger på bunden, eller tæt ved, måske er et / nogle af brofagene omdannet til de på stedet værende små øer.
Men at jeg som ubemidlet kan forske og undersøge disse ting, det overgår min vildeste fantasi. Ikke desto mindre, så er det det jeg kunne forestille mig at gøre nu.
Lukas 12:32. frygt ikke, du lille Hjord! thi det var eders Fader velbehageligt at give jer riget.
i går
Maj 9 2014 Kl. 14:41 jeg blev ringet op, da jeg skulle skrive dette.
Og fornemmede, at de ord jeg tænkte, ikke skulle medtages her.

Så til gengæld kommer disse ord: (nu Kl. 15:31)
At lytte og at fortælle er en vidunderlig gave, som vi deler på lige fod med Gud.
Vi lærer at Gud gerne vil tale med os, til os, og høre fra os.
Vi ved også at der er mange som søger venner, der vil snakke.
På arbejdspladserne er det det samme, både rig og fattig lærer meget ved at lytte og fortælle. (Mange forstår først det de har læst, når de skal fortælle det til andre.)

Sådan har jeg det også med den bog, som rystede min opfattelse af evangeliet, skrevet af Leif Munk, jeg fik egentligt blot Paulus opfattelse af Evangeliet, dvs af: nåden og frelsen.

Der er sagt og skrevet meget, som ikke bragte mig tættere på den forståelse, jeg har nu.

Jeg har egentligt heller ikke været klar til at leve af nåde, kun nåde, at modtage fra Gud af nåde, kun nåde, at få frelse og altr sammen af nåde, kun nåde.
Før nu, hvor min alder er høj, og mit helbred skranter, bare et besøg på sygehuset, fik mig til at se mit liv som døende, før var jeg på vej til at blive 120 år.
Enhver er salig i sin tro.
Nu er jeg ikke længere salig hvad det med alderen angår.

Men det Gud egentligt prøver at fortælle er at vi skal indleve os i Ham og Hans væsen.
Har man lært at indleve sig, så kommer man langt her i livet.
Man skal ikke indleve sig i løgn og bedrag, men hvis man indlever sig i et liv med Gud, så bliver man til præster, ligesom Kong David.

Man kan også indleve sig i visdom, mattematik, sprog, musik osv.
Kong Salomon søgte et emne: Visdom, og fik den, så stor at mange stadig bruger hans eksempler på kloge beslutninger.

Gud kender allerede sit svar til dig inden du beder om at få det.
Men mange vælger at gå tavse forbi Gud, og hvis Han visker sit svar, så kender Han din negative reaktion, du vil jo ikke tro, at han er nær, så nær, at Han kender dine tanker.

Der er brug for en rengøring.
Helt ind i vores sjæl.
Der er også brug for en daglig rengøring.
Det var derfor Jesus vaskede disciplenes fødder.
De skulle leve af nåde, selvom de forlod hinanden efter Jesus opstandelse. De gik i hver sin retning, Paulus kom ind som en ny slags apostel.
Og i dag er vi andre, der tager deres plads.

Hver og en af os, som lytter til Gud, som får den nærhed til Gud, som Bibelens personer har, som vi har, hver og en af os kan herefter fremføre Guds vilje. Ligesom Moses.

Tiderne forandrer sig, hele menneskets historie, har på få år forandret sig, fra at være sjældent at finde en som kunne skrive, så kan selv de børn i dag skrive, uden først at være undervist på skolerne. Før gik man på journalisthøjskoler, for at kunne skrive så andre syntes det var værd at se og læse en historie.
Og et avisoplag, eller bogoplag på nogle tusind var de første mål for de nye veluddannede journalister.

Men at have Gud ind over, det gør en kæmpe forskel.
Gud er evig.
Man kommer til at møde en Jesus, som siger: Kan du huske dengang. Ja og åh hvor var det vidunderligt.
Kan vi være sammen i morgen, spørger en.
Ja hver dag, for evigt svarer Jesus tilbage.
Ikke kun til dig og mig, men til os alle sammen.
Det er det venskab Gud giver Jesus, et venskab, som varer evigt ikke kun en fin sten på toppen af en pyramide, men alle stenene er føjet sammen til et hele, med Jesus som den perfekte topsten. Det er det billede Gud har for sig.
Både Gud og Jesus ved godt vi andre er der, Vi hører med. Alle sammen, hver og en.

Jeg ved godt at Johannes Åbenbaring fortæller en masse, som ikke passer ind med det billede jeg har af: "de sidste dage"
Jeg ved også at Daniel, skrev forfærdelige ting om "De sidste dage"
Men: "De sidste dage" er forbi, De sidste dage var før Jesus, Jesus gjorde en ende på al ting.
Med nogle pinde og 3 nagler afsluttede Han retfærdigheden for Satan, Pludselig kom der en udefra, og betalte al gælden. Jesus betalte vor skyld, med sit liv, med 3 nagler, Nagle på Hebræisk er et w, bogstasvet ligner en nagle, bogstavet har en talværdi, som er 6, dvs det er det sjete bogstav i alfabetet, der er ingen tal på Hebræisk, da f er vores sjete bogstav, så har kommunisterne valgt at rejse deres banner under 3f, hele verden er fyldt med 666 3f www, alt sammen et vidnesbyrd for alle, at de 3 Jesu nagler gør en forskel.

Og Gud er ikke til stede?
Jo i høj grad.

Jeg kunne gerne fortsætte med at tale om Johannes Åbenbaring, for stort set, så er den ligesom Nostradamus, en sammen-rodning af alle mulige historier, tanker, åbenbaringer, og fantasier, som er sat sammen på en måde, at de bliver mere vildledende end vejledende.
Ligesom hvis man tager et spil kort og blander kortene.
Der kommer et nyt spil ud af det hver gang.
Det er aldrig til at forudsige, hvad der sker.
Og som her så er Kongen Spillet.
Og der var kun den ene konge, som var trumf
Og da Jesus blev spillet, så var spillet afgjort.
Resultatet var afgjort på forhånd, hvor Satan havde udfordret Gud, i et spil om Æren, hvem af de to, som skulle have æren for Guds skaberværk.
Det var Godt at Jesus hjalp Gud, så også vi kan være med og deltage i livets velsignelser.
Det har været en lang og sej kamp.
om det var det værd?
Ja, det kan du være med til at fortælle.
Maj 9. 2014 Kl 21:08 der er også kun omkring 21 % strøm tilbage på den lille bærbare jeg her skriver på.
Det er gået stærkt ned ad bakke for mig, de sidste år.
Særligt markant var min oplevelse på hospitalet forleden, hvor jeg fik konstateret kræft, middel,,,,, gruppe 4, dvs man er to hold læger, som vurderer behandling, og knoglerne bliver også undersøgt, begge dele anbefales at den læge, som opdager det, han: "sætter i gang."
Min egen læge, som er ny for mig, sendte mig til denne første undersøgelse, jeg kan let forestille mig at en af mine tidligere læger burde sende mig til denne kræftundersøgelse for længe siden.
Men selv nu, er der ingen grund til bekymring
Maj 11 Kl 20:36 Jeg havde en fantastisk dag i lørdags, i går, og i dag.
Min store drøm gik i opfyldelse, jeg har længe ønsket at komme ud at rejse igen, på langfart, og jeg mener rigtigt ud at rejse.
Det skete ved at jeg hentede min knallert i Hirtshals, den blev lagt på en trailer og kørt til Aalborg, hvorfra jeg kørte til Randers for at deltage i et møde kl 10:30, det viste sig at være imellem Silkeborg og Herning, så jeg opgav mødet.
Og besøgte en veninde, jeg havde boet sammen med i en årerække for snart 7 år siden.
Jeg blev taget godt imod, og kørte hende til Melodi Grand Prix, hos en fælles veninde, og hun tilbød mig at låne hendes bil, så jeg kunne tage til bal i Onsild.
Der mødte jeg en masse jeg kendte, og havde en kanon god aften.


Maj 12 2014 Kl 7:11 Jesus vandt over Satan med to pinde og 3 nagler.

Disse søm, nagler hedder Wav på Hebræisk, Wav er 1 bogstav, som har form som en nagle. Bogstavet er det sjette bogstav i alfabetet ligesom f er vores sjete bogstav.
f ligner lidt et Wav, særligt hvis det er skrevet med hånden og uden den obligatoriske tværstreg.

www læses som 666 med de Hæbræiske talværdier i tankerne, for tal fandtes ikke i det oprindelige alfabet, på Hebræisk, man har givet a talværdien 1
b har talværdien 2
i har talværdien 9
j har talværdien 10 osv
Om Søndagen, efter en god nat på sofaen, (godt nok er vi venner, men vi skulle ikke holde om hinanden, så vi sover ikke sammen.)
Om Søndagen hørte jeg Kirkeklokker ringe Gudstjeneste ind, og jeg tænkte kørende på knallert, at jeg ville stikke hovedet ind og gøre et ophold, hvis Mormorkirken havde møde, kl. 10
De stod som ventet udenfor hoveddøren 20 minutter i 10 og jeg gik hilsende og snakkende med dem ind.
Deltog i Nadvermødet.
Nu var der lige et stort problem her, for da jeg var i København, som Mormon blev jeg udelukket af kirken, og måtte ikke deltage i Nadveren, så vidt jeg husker.
Det gav mig moralske skrubler.
Da jeg tog brøddet kendte jeg ikke svaret, hvis jeg blev spurgt, men inden vandet vidste jeg: Hvad jeg ville svare, hvis en ville sige: Du må ikke nyde nadveren.
Er det Frelsen, som jeg ikke må få del i, eller er det dit vand jeg ikke må tage?

Og hermed begynder beretningen om mine sidste dages oplevelser:
Maj 11 2014 Kl 21:01 For ca 40 år siden var jeg Mormon
For 44 år siden blev mit offer: Mig selv modtaget af Gud og jeg blev født på ny, efter en voksen dåb i vandet.
Da jeg i 1975 ville være præst, prøvede jeg først at blive Franziskaner, så Trapist, så Folkekirke præst og og i januar startede studiet på Københavns Universitet. I januar 1975 et par uger efter opgav jeg grædende studiet, for jeg kunne ikke lære hverken Hebræisk og Græsk, og en uge efter, sidst i Januar, fik jeg besøg af to Missionærer fra Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige. (Mormoner)
Nogle måneder senere, blev jeg ordineret til Præst i Mormonkirken og med jubel og glædestårer velsignede jeg Påske Nadveren for første gang allerede det forår. Jeg var blevet ordineret som Præst.

Mange år efter, var jeg med til at genoprette Uafhængig Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, og i den opdagede vi at Joseph Smiths vidnesbyrd om Mormons Bog var falsk.
Han havde ikke haft besøg af en engel, han havde ikke oversat den fra Guldplader osv, han havde fået en stjålen kopi som Spaulding havde indleveret til en bogtrykker.
Da det blev sagt, tænkte jeg: Så kan jeg også finde en fejl i Mormons bog: (Mit helt eget vidnesbyrd på at bogen ikke er sand, og det fandt jeg allerede i vers 4 på den aller første side.

Bogen beskriver selv, at den er skrevet af en trofast og Gud hengiven Jøde ca 600 f. Kr. Vi følger denne families åndelige vækst og deres rejse fra Jerusalem til Amerika. Hvor hele Bibelen gentages og tekster fra det Gamle og Nye Testamente samt tro og viden fra 1820 flettes ind, som naturlig viden. Shakesspears syn på åndeverdenen, Den Engelske Trosbekendelse, og meget mere medtages, som naturlig viden, 1000 år før disse ting blev skrevet første gang.
Indianernes forfædre kunne jo umuligt vide den slags fra fra den Europæiske kultur, længe før det blev skrevet.

Men Spaulding ville gerne skrive og lave en historie om Amerikas oprindelse, så at sige: Give Amerika en værdig og agtet fortid. Skrive en slægtshistorie, man kunne læse og være stolt af, og samtidigt bringe tro på Gud ind ad bagdøren.
Lidt ligesom præst eller munk, samlede sagaerne om Vikingernes tro, der på mange måder ligner den Kristne tro.
Mormons Bog, Koranen, Johannes Åbenbaring og mange flere bøger, er ligesom Nostradamus, en god blanding af den viden, som forfatteren har. Ligesom når jeg skriver, så bringer de beretninger, om snart det ene og snart det andet.
Som når man blander et spil kort, tager man et tilfældigt kort frem og skriver, og historierne bliver aldrig ens, men man genkender hjerter 8 og klør knægt, når de spilles.
F eks er der 3 dages mørke i Det Gamle Testamente.
Der er også 3 dages mørke i Mormons Bog, da Jesus blev korsfæstet.
Gamle Kinesiske bambus optegnelser, omtaler også dette globale fænomen med 3 dages mørke.
Og den opmærksomme læser tænker: Hvorfor og hvordan kan Spaulding flytte 3 dages mørke så mange år i tid.
Jo for at gøre Historien bedre.

I vers 4 tidsfæstes Mormons Bogs begyndelse som værende i Sedekias 4 regeringsår.
I Sedekias 9 regeringsår fratages han kongeretten og føres som fange til Babel.
Så meget så godt. Det skete som skrevet, Historien fortælles nøjagtig sådan også I Bibelen.

Jerusalems mure blev revet ned, efter Sedekias (= Zedekias) nederlag.
Kobbersøjlerne fra Templet blev taget med til Babel.

Men sandheden er en anden:
Lehi og Nephi og familierne som forlod Jerusalem i de år, forlod egentligt og sandt at sige, Jerusalem EFTER at Jøderne havde forladt Jerusalem, til fordel for frivilligt at vælge et fangenskab i Babel.
Gud havde jo sagt til Bibelens Profeter: Nu skal i tage til Babel, stille og roligt, og Gud ville være med dem der: I nye omgivelser, fordi Israel ikke havde haft sabbatår i flere hundred år.
Hvert syvende år, skulle være et hvileår, træl, tjener, herre og mark skulle hvile et år.
Så allerede før Sedekias blev konge i Jerusalem, blev Jøderne ført til Babel. (Kurven med de gode figner, som Gud fortæller en af profeterne).
Kurven med de dårlige figner blev efterladt i Jerusalem.
Håndværkerne og mange flere tog frivilligt med til Babel i fangenskab.

Babels konge valgte Sedekias til at være Konge i Jerusalem, (og gav ham et Jødisk navn), men denne Sedekias var en dårlig konge i Babels øjne, så han skulle afsættes, og Babel gad ikke længere have Jerusalem til at ligge i riget, som en stærk fæstning, der hver gang krævede et stor hær at indtage. Nu kunne det være nok, så man rev murene ned. Kurven med de dårlige figner blev sorteret en gang til, nogle få kom til Babel, mange blev slået ihjel. Det kan man læse om i Bibelen, Mormons bogs historie var jo en anden.
De prædikede for det første omvendelse for de Jøder, som allerede var taget til Babel, Fordi hverken Spaulding eller Joseph Smith havde læst at Jerusalem blev belejret og delt før Sedekias blev konge.
Alt Guldet og sølvet fra Templet og fra skattekammeret var fjernet.
Alle præster og alle fine borgere var rejst. Da Lehi prædikede omvendelse i Jerusalem. Den belejring han i Mormons Bog truer med, skete og var allerede overstået før han prædikede omvendelse, De Jøder han ifølge Mormons Bog prædikede for, var i Babel allerede, Der var således ingen tilbage at prædike for i Jerusalem for Lehi, hans egne oplevelser er løgn og fantasi, Joseph Smiths vidnesbyrd om at Mormons Bog er sand og fra Gud er løgn og bedrag, Joseph Smith er derfor en løgner og bedrager. Tro ikke på Hans vidnesbyrd, det er beviseligt falsk.
Et eller to steder er ordet løgn brugt i Mormons Bog, Men Bibelen bruger tit ordet: Du må ikke lyve. Forbandet er den der lyver. osv.
Det skriver hverken Spaulding eller Joseph Smith i deres bog fra Gud.
Noget der er så grundlæggende, som: Du må ikke bære et falsk vidnesbyrd.
Det skal alle Mormoner tvinges til at sige.
Hvis ikke de gør det, så bliver de smidt ud af kirken.
For hvis de holder op med at tro på at Mormons Bog er fra Gud og at Joseph Smith er en sand Profet, så tror de heller ikke på Kirken.
Ikke et ord om at tro på Gud. Mattæus 23:13
Nej, man skal tro på Kirken, på Præsidenten, på Kirkens ledere.
Og troen på Gud og Jesus har ingen betydning overhovedet i kirken.
Havde Gud og Jesus været vigtigst for dem, så ville beretninger fra min hjemmeside være standardværker og bøgerne som Joseph Smith kom med, ville alle blive kasseret.
Templet ville blive åbnet ligesom i Det Gamle Testamente.
Frimurer ritualerne ville forsvinde, eller omskrevet, således at symbolerne bliver forklaret, det mystiske ville forsvinde, man kunne tale om tingene både ude og inde, uden at sværge amager og halshug.
Som Gud siger et sted:* Mattæus 5:36. Du må heller ikke sværge ved dit hoved, thi du kan ikke gøre et eneste hår hvidt eller sort.
At skulle sværge er en forbandelse som følger de Skriftkloge og Farisæerne, Frimurerne og som her også hos Mormonerne, der skal sværge troskab til Joseph Smith, Mormons Bog og Kirkens ledere.

For ellers mister man Kirkens garanti for ophøjelse i Guds Rige, Man mister evigt Ægteskab, evigt Præstedømme, man mister Gud og sin familie. Alt sammen et tegn og en advarsel, for at man virkelig kan forstå og føle nu i livet, det man mister i evigheden.

Jehovas Vidner benytter samme udelukkelses ritual, bare på en total ubarmhjertig måde.
Mormonerne griber sagen meget anderledes an.
Men det er det samme der tales om, men det er ikke helt det samme som sker.
En apostat, (= udelukket medlem, en frafalden) må ikke tale til kirkens møder, hverken hos Mormonerne eller hos Jehovas Vidner.
Men medlemmerne må godt tale med apostater i Mormonkirken, det må de til gengæld ikke hos Jehovas Vidner.
Mormonernes ledere er således langt mere trygge ved deres tro, end Jehovas Vidners ledere er.
For at læse eller lytte til en Apostats bekendelser, kan jo føre til at Hele Kirken ender som en frafalden kirke.
Men det var egentligt også det Jesus gjorde.
Rev kirken ned, og gjorde hvert enkelt menneske til et Helligt Tempel, hvor Gud kunne komme hver dag. Hvis man bød Ham ind. Hvis man åbnede sit hjertes tanker op for Ham, Gud er ivrig, Gud kan ikke svigte en eneste.Fordi Guds kærlighed til den enkelte er ægte og grænseløs og evig.