www.tilFT.dk fra: www.beholy.be

Ung igen . dk
af Mil Jan Wind Tlf 42 10 1730
Min opfattelse af virkeligheden med forbehold

(alle datoer)- fra mig. Det er mig velbehageligt og dig til velsignelse."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
12. marts
- Tilgiv mig mit urolige og ubalancerede sind, min utilfredshed. Det er jo i virkeligheden dig, Jesus, jeg vender mig imod, når jeg ikke kan få øje på din hjælp.
"Glem ikke, at der er andre magter, der er parat til at benytte den sprække, din utilfredshed eller din frygt frembringer. Husk, at uden I bliver i mig, kan I slet intet gøre - (Johs. 15:4). Og husk, at jeg elsker dig uanset dit urolige sind.
Om du blot kan lære at se på MIG, når vanskelighederne trænger dig.
Når du beder - så glem ikke, at med i bønnen hører også din lytten og læsning af Ordet!
Den tomhed, du føler, viser kun, hvor meget BESTRÆBELSER har fyldt i dit kristenliv!"
Marts 12 2014 Kl. 6:12
Kl 18:23 Jeg kunne ikke finde på noget at skrive i morges.
men dagen i dag har været begivenhedsrig.
Jeg har den sidste tid siden Januar 31 2014 haft held med at lære en pige at kende, vi er ufattelig ens på vigtige områder.
Skriver og sender sms til hinanden på samme tidspunkt osv.
Tænker ens, og beundrer hinanden, og tænker på Gud hele tiden.
For første gang siden jeg havde familie, er jeg i stand til at bede Mormonbøn højt. Da jeg var i Mormonkirken for 39 år siden og blev ordineret som præst lige inden påske efter kun 2 måneder lærte jeg en ganske udmærket måde at bede på.
På grund af mit også dengang nære venskab med Gud blev jeg ofte bedt om at starte de møder, jeg deltog i, med bøn.
Det tog mig 5 år at komme så langt som at blive præst.
I Januar forinden og samme år opgav jeg at læse og lære Græsk og Hebræisk på KU (Københavns Universitet). Jeg græd over mine manglende evner og talenter, og fik ved Guds nåde og barmhjertighed lov til at blive præst alligevel, i Mormonkirken.
Jeg mistede mit medlemskab af kirken, som apostat, dvs frafalden.
Senere startede en ny Mormonkirke i Norge, og jeg var en af de 7 udvalgte i den kirke, der skulle være et lys i verden ligesom den 7 armede lysestage er det.
Vi opdagede at vidnesbyrdet om Mormons Bog er falsk, Den var i virkeligheden stjålet fra Salomon Spalding, som skrev og havde ideerne til bogen. Så Joseph Smith løj om den.
Ligesom Muhammed løj om Koranen, ingen af dem fik deres bog ved hjælp af engle, de stjal deres bibler begge to.

Markus 10:28. Peter tog til orde og sagde til ham: "Se, vi have forladt alle Ting og fulgt dig."
29. Jesus sagde: "Sandelig, siger jeg eder, der er ingen, som har forladt hus eller brødre eller Søstre eller Moder eller Fader eller børn eller Marker for min og for Evangeliets skyld,
30. uden at han jo skal få hundrede Fold igen, nu i denne Tid huse og brødre og Søstre og Mødre og børn og Marker tillige med Forfølgelser, og i den kommende Verden et evigt Liv.
31. Men mange af de første skulle blive de sidste, og af de sidste de første."

Mattæus 19:29. Og hver, som har forladt hus eller brødre eller Søstre eller Fader eller Moder eller hustru eller børn eller Marker for mit Navns skyld, skal få det mange Fold igen og arve et evigt Liv.
Et helt liv går hurtigt.
Disse 2 svindlere er for længst døde.
Jesus er i modsætning til alle verdens svindlere i høj grad levende.
Livet her på jorden er en trængselstid, som stopper når vi møder Jesus og Guds engle komme os i møde i skyen, vi holder ikke op med at tænke, bare fordi vi dør, vores sjæl er evig.
Og det er den, der lever evigt som Johannes skriver

Daniel 12 (Her tales om Jesus, der sætter alle de troende fri, efter sin sejr over døden og opstandelsen.)
Lukas 18:31. Men han tog de tolv til sig og sagde til dem: "Se, vi drage op til Jerusalem, og alle de Ting, som er skrevne ved Profeterne, skulle fuldbyrdes på menneskesønnen.

Daniel 12:1. Til den Tid skal Mikal stå frem, den store fyrste, som værner dit folks sønner, og en Trængselstid kommer, som hidtil ikke har haft sin Mage, så længe der var folkeslag til. Men på den Tid skal dit folk frelses, alle, der er optegnet i Bogen.
2. Og mange af dem, der sover under Mulde, skal vågne, nogle til evigt Liv, andre til Skam, til evig afsky.
3. De forstandige skal stråle som himmelhvælvingens Glans, og de, der førte de mange til Retfærdighed, skal lyse som Stjerner evigt og altid.

Det er ikke helt vildt tydeligt, jeg har selv spekuleret over andre udlægninger, og den udlægnimg jeg her giver passer bedst til virkeligheden. Mikael kan let være et af Jesus øgenavne.

Johannes 3:35. Faderen elsker sønnen og har givet alle Ting i hans hånd.
36. Den, som tror på sønnen, har et evigt Liv; men den, som ikke vil tro sønnen, skal ikke se Livet, men Guds Vrede bliver over ham."

Johannes 524. Sandelig, sandelig, siger jeg eder, den, som hører mit ord og tror den, som sendte mig, har et evigt Liv og kommer ikke til Dom, men er gået over fra døden til Livet.
25. Sandelig, sandelig, siger jeg eder, den Time kommer, ja den er nu, da de døde skulle høre Guds Søns Røst, og de, som høre den, skulle leve.
26. Thi ligesom Faderen har Liv i sig selv, således har han også givet sønnen at have Liv i sig selv.
27. Og han har givet ham Magt til at holde Dom, efterdi han er Menneskesøn.
28. undrer jer ikke herover; thi den Time kommer, på hvilken alle de, som er i gravene, skulle høre hans Røst,
29. og de skulle gå frem, de, som have gjort det gode, til Livets Opstandelse, men de, som have gjort det onde, til Dommens Opstandelse.
Lukas 12:32. frygt ikke, du lille Hjord! thi det var eders Fader velbehageligt at give jer riget.
i går.

Johannes 6:47. Sandelig, sandelig, siger jeg eder, den, som tror på mig, har et evigt Liv.
48. Jeg er Livets brød.
49. Eders fædre åde Manna i Ørkenen og døde.
50. Dette er det brød, som kommer ned fra himmelen, at man skal æde af det og ikke dø.
51. Jeg er det levende brød, som kom ned fra himmelen; om nogen æder af dette brød, han skal leve til evig Tid; og det brød, som jeg vil give, er mit Kød, hvilket jeg vil give for Verdens Liv."
52. Da kivedes Jøderne indbyrdes og sagde: "Hvorledes kan han give os sit Kød at æde?"
53. Jesus sagde da til dem: "Sandelig, sandelig, siger jeg eder, dersom I ikke æde menneskesønnens Kød og drikke hans Blod, have I ikke Liv i eder.
54. Den, som æder mit Kød og drikker mit Blod, har et evigt Liv, og jeg skal oprejse ham på den yderste dag.
55. Thi mit Kød er sand Mad, og mit Blod er sand Drikke.
56. Den, som æder mit Kød og drikker mit Blod, han bliver i mig, og jeg i ham.
57. Ligesom den levende Fader udsendte mig, og jeg lever i Kraft af Faderen, ligeså skal også den, som æder mig, leve i Kraft af mig.
58. dette er det brød, som er kommet ned fra himmelen; ikke som eders fædre åde og døde. Den, som æder dette brød, skal leve evindelig."
59. Dette sagde han, da han lærte i en synagoge i Kapernaum.
60. Da sagde mange af hans Disciple, som havde hørt ham: "Dette er en hård Tale; hvem kan høre den?"
61. Men da Jesus vidste hos sig selv, at hans Disciple knurrede derover, sagde han til dem: "Forarger dette eder?
62. Hvad om I da få at se, at menneskesønnen farer op, hvor han var før?
63. Det er Ånden, som levendegør, Kødet gavner intet; de ord, som jeg har talt til eder, er Ånd og er Liv.
64. Men der er nogle af eder, som ikke tro." Thi Jesus vidste fra Begyndelsen, hvem det var, der ikke troede, og hvem den var, der skulle forråde ham.
65. Og han sagde: "Derfor har jeg sagt eder, at ingen kan komme til mig, uden det er givet ham af Faderen."
66. Fra den Tid trådte mange af hans Disciple tilbage og vandrede ikke mere med ham.
67. Jesus sagde da til de tolv: "Mon også I ville gå bort?"
68. Simon Peter svarede ham: "Herre! til hvem skulle vi gå hen? Du har det evige Livs ord;
69. og vi have troet og erkendt, at du er Guds Hellige."
70. Jesus svarede dem: "Har jeg ikke udvalgt mig jer tolv, og en af eder er en Djævel?"
71. Men han talte om Judas, Simon Iskariots søn; thi det var ham, som siden skulle forråde ham, skønt han var en af de tolv.
Johannes 7
1. Derefter vandrede Jesus omkring i Galilæa; thi han ville ikke vandre i Judæa, fordi Jøderne søgte at slå ham ihjel.
2. Men Jødernes Højtid, Løvsalsfesten, var nær.
3. Da sagde hans brødre til ham: "Drag bort herfra og gå til Judæa, for at også dine Disciple kunne se dine Gerninger, som du gør.
4. Thi ingen gør noget i Løndom, når han selv ønsker at være åbenbar; dersom du gør dette, da vis dig for Verden!"
5. Thi heller ikke hans brødre troede på ham.
6. Da siger Jesus til dem: "Min Tid er endnu ikke kommen; men eders Tid er stedse for hånden.
7. Verden kan ikke hade eder; men mig hader den, fordi jeg vidner om den, at dens Gerninger er onde.
(alle datoer)- fra mig. Det er mig velbehageligt og dig til velsignelse."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

13. marts
- Herre, jeg bekender min overfladiskhed, og jeg beder dig: lær mig at gribe om det du har til os under modgang og trængsel, så jeg ikke kan miste det! "Her er ikke tale om at miste - men altid om at modtage, så længe du ikke afslår at modtage, hvad jeg rækker dig.
Alt fra mig er en stadig flydende strøm - til dig selv og til andre. Øs af min glæde, min fred, min kærlighed, øs af Mig. Øs til liv af Livets Kilde!
Min kærlighed til jer er ny hver dag. Sæt jeres forventning til MIG, jeg skuffer ikke. Alt mit er jeres!
Tillid er den hjerteager, hvor min sæd kan gro. I det tillidsfulde hjerte kan jeg gøre min gerning."