www.tilFT.dk fra: www.beholy.be

Ung igen . dk
af Mil Jan Wind Tlf 42 10 1730

valg@dekristne.dk
VIRKER IKKE

BRUG MIN PERSONLIGE E-MAIL:
miljanwind@yahoo.com

Min opfattelse af virkeligheden
med forbehold

(alle datoer)- fra mig. Det er mig velbehageligt og dig til velsignelse."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19. juli
- Jesus, giv mig det kendskab til DIG, som gør dig til mit dyreste eje! "Det er derfor, jeg lader dig se dig selv; for: den, hvem meget er tilgivet, han elsker meget.
Tab ikke modet. Den snævre port er indgangen til landet uden grænser: Mit Kærlighedsrige, hjertets personlige samfund med Mig."
Sidst.
Juli 19 2018 A.M. 2:48 Præsident Donald Trump
Jeg følger ham på facebook, han lægger 2 måske 3 opslag op hver dag, hvor han alene fortæller de sande nyheder om hans oplevelser.
Det er førstehåndskilden man her møder, ingen journalist har været inde over og plukket noget uhældigt ud, som værende den eneste nyhed.
Jeg holder her. Men tro mig, jeg kunne fortælle langt mere.
Kl. 11:30 Der kommer tanker til mig, nu jeg bliver glemsom og gammel, som overrasker mig.
Når jeg prøver at forstå Guds kærlighed og ikke mindst Jesus kærlighed, tænker jeg: Hvordan kan I to, (Gud og Jesus) leve med os mennesker, (de, der er tilbage af os) Det er jo ikke nok at lave et Himmelsk Paradis til os, det er jo afprøvet med Det Jordiske Paradis og med Adam og Eva.
Når jeg ser på min egen næste kærlighed, har jeg grænser for: Hvem jeg vil være sammen med. Jeg kan til gengæld også overraskes over, hvem jeg kan lide, og som jeg oplever at andre ikke kan lide.
Vores venskaber er meget målrettede!
Men Guds grænser for at kunne elske, og Han Elsker jo, er et sted derude, hvor min forstand og tanker ikke kan nå.

Man kan opfatte evigt liv, som en gave, men alt, det, som Gud skaber har, eller havde evighed i sig, undtagen her i dette liv, vores liv her på Jorden er stærkt tidsbegrænset, absolut ikke evigt.
Og det nye er at vores valg af personlighed, vores egen personlighed, er frivilligt, eller afhængigt af mange ting.
Skal vi have ændret på vores personlighed, så er vor Gud og Skaber: Pottemageren, som gør den slags. (Og lige netop det er Bibelens formål)
Den personlighed vi får, når livet i vores gamle verden slutter, den er evig.

Har vi søgt Gud, opsøgt Ham, ledt efter Ham, som når en baby og et lille barn leder efter en voksen, for at komme til mor. eller for at lege, osv.
Ja, ved at lede efter Gud, har vi vist, at vi vil have forandringer i vores liv, vi bliver alle flygtninge, asylansøgere, papirarbejdet bekymrer os ikke, for vi vil bare leve.

Og det er altså nemmere for Gud at velsigne dem, som frivilligt og med interesse lytter til Ham.
Hvorfor Moses blev til den Moses, som fik et stort navn i Bibelen er let, at forstå. Han ville jo afskaffe det uretfærdige slaveri imod hans landsmænd, i Ægypten. Som 40 årig slog han en Ægypter ihjel, flygtede til landet på den anden side af Det Røde Hav, hvor Sinaj har sin spids af en hjørnetand, som Sinaj betyder.
I det område, tilbragte Moses 40 år, og mødte Gud på Guds Bjerg for første gang.

Inden alt dette, havde Gud haft en glæde ved at være nære venner med Abraham, det venskab fylder ikke meget i Bibelen, men et eller andet sted betyder det enormt meget for Gud, for Abraham var den største tigger af os alle. Og hvis dør bankede Abraham på hos? Guds dør selvfølgelig, hjertekammer døren.
Gud lod sig rive med af Abrahams bønner, Abraham blev den sol, Gud glædede sig til at nyde.Abrahams bøn blev den dug, blev de regndråber, som fik Gud til at blomstre som en Ung Gud, Abraham fik det gode frem i Gud, som to kåde unge mennesker, der er blevet forelsket. Gud ville mere, Gud ville have den frugt, som Abraham leverede, eller havde i sig.

Der var ingen hjertedøre på klem, der var kærlighed, i høj grad.

Sådan gik det til, da farfar var ung.