www.tilFT.dk fra: www.beholy.be

Ung igen . dk
af Mil Jan Wind Tlf 42 10 1730

valg@dekristne.dk
VIRKER IKKE

BRUG MIN PERSONLIGE E-MAIL:
miljanwind@yahoo.com

Min opfattelse af virkeligheden
med forbehold

(alle datoer)- fra mig. Det er mig velbehageligt og dig til velsignelse."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
l. juli
- Bevar os i dig, led os trods al vor træghed. Lad dit Liv blive åbenbart i os. "Søg Mig - og I skal kende min vilje! Følg Mig - og I vil følge mine veje!
Tænk ikke på: "hvor eller hvad," men bliv i Mig. Alt det andet får I i tilgift.
Gør jer ikke uro for det materielle, men tag det af min hånd som gaver.
Drag ikke omsorg for jer selv, men sæt hellere alt til for livet i Mig. JEG drager omsorg for jer!"
Sidst.
Juli 01 2018 Kl 6:49 Under Vibekes gennemgang af min opvækst, kom det også frem i hendes spørgsmål, hvad jeg troede om mig selv, og jeg fortalte om min ven Peter, som troede, at han på et tidspunkt var Gud:
(Han brugte bibelen som en skuespiller bruger sit rollehefte, og lærte sine replikker udenad. Det skal man ikke, man skal lære meningen, betydningen, og prøve at forstå, ens egen rolle, i de helt nye og specielle situationer man kommer i.) Man skal være teksternes gørerer, ikke hørerer. (Det er jo ikke en konkurrence om at huske og kunne citere salmevers, her bibelvers, udenad.)
Men på spørgsmålet om jeg ikke på et tidspunkt troede, at jeg var Gud?
Det har jeg aldrig troet, Gud kunne hele tiden holde mig ydmyg, også, når jeg havde sycces, Jeg syntes Percy Collett beskriver det bedst på denne måde: Percy havde bedt til Gud om at få loc til at se Guds Herlighed, hvorpå Jesus tager ham med op på et bjerg i Himmelen, og foran dem, foran Jesus og Percy, kommer alle skabelsens dyr og takker Jesus for livet i al herligheden, aberne kommer i lange kæder, som guialanter, dyr i flokke svæver i flokke som intet menneske kan nå at tælle, alt det og meget mere: Sådan er Guds herlighed, og det kan vi beskue, ligesom Jesus og Percy gjorde den dag, Guds Herlighed er altid og hele tiden, og mere end blot dem, der takker Gud.
Som atomer, der lever som børns legetøj, som en snurretop, de har sat igang, for Gud selv, har sat atomerne i gang, hvert eneste en af dem, er Han årsag til.
Jeg fik blot i en ung alder, jeg plejer at sige som 19 årig, lov til at tro på Gud, at blive Hans lille dreng, og ligesom alle andre i min situation, får Gud os til at føle: Han altid er der for os.
Det kan godt være, at virkeligheden var: At vi havde forældre, eller plejeforældre, men sådan havde Jesus det også. Josef var papfar for Jesus, det betyder far på papiret.
Og skal man være helt ærlige, så er vi alle Guds børn, og på papiret er vi forældre, eller pap forældre, på papiret, altså, for Guds børn.
Så er vi gode imod vores børn, så er vi gode imod Guds børn, giver vi ære til vores forældre, så viser vi Gud ære. (Og får et langt liv, lover Gud et sted. 2. Moses 20:12. Ær din Fader og din Moder, for at du kan få et langt Liv i det Land, Herren din Gud vil give dig!

Som Jesus. Ville have gjort det. {sådan er det, når man læser og kopierer Jesus levnedsløb, Det Nye Testamente}
Bibelen er en teoribog, Vi skal ikke nødvendigvis forvente at få de samme oplevelser, når vi går rundt i Galilæa, som er beskrevet i Teoribogen.

Som Gud, Ville ha gjort det. {sådan skal det være, og sådan bliver det: Når man bliver vejledt og følger den vejledning, som man får fra Helligånden, fra Gud, men også hvis man følger den vejledning, som Jesus giver, for Jesus er i høj grad levende.}
Hvis man kan se i lyset, fra Gud, så skal man huske: At Gud gør andre end solen til at være lys for os. Månen, er som præsten, for hvem, det er lykkedes at reflektere solens lys, og det er tydeligst om natten, ved fuldmåne. Selvom Månens overflade er grå og mørk at se på, når man kommer tæt på, så vil alle de farver, som er i månens overflade, på afstand blive blandet og give et hvidt lys, når man ser på det fra Jorden af. (Det er jo utroligt, at sort, næsten sort, bliver hvidt på lang afstand, jeg har ikke læst om det, Gud gav mig det. magenta, cyan og gul bliver til rød gul og blå, det første er bogtrykkerens farver, det andet er lysets farver = regnbuens farver.)
Det og meget andet vil Gud gerne fortælle os, også om: Hvordan vi får evigt liv, og det er her missionæren kommer ind, og det ender med at vi bliver lige kloge alle sammen, stadig på hvert vores område, Jesus var frelserlammet og kom før med med opstandelsen og med Guds frelsergerning til mørket og ondskabens fængsel i Helvedet.
Det der var sort, og som ønskede at dø, ja at forgå, kom ud af mørket og viser Gud al ære og respekt, ja: Hvert knæ vil bøje sig for Gud, i al ydmyghed og med fuld respekt, for Guds plan og gerning for dem.
Nogen på den hårde måde, andre oplever livet og evigheden uden afbrydelse, og med fryd og glæde, med smil, med sang og i dans.
Hvis man ikke kan danse, så kan man slet ikke komme ind i Himmelen, fortæller Percy Collett et sted. Jeg har set flere, som brugte mange år, på at finde rytmen, og jeg har også selv brugt mange år og mange forsøg på at finde rytmen hos en dansepartner, det oplevede jeg i aftes, og fryder mig stadig over: At også det lykkedes, for netop den pige, har jeg set på i mange år, og først nu: Kunne vi svæve sammen rundt på dansegulvet.
Jeg er ikke Gud, men jeg glæder mig og springer op på scenen, på dansegulvet, når chancen byder sig. Selvfølgelig bliver jeg forhindret af sygdom og ælde, det har jeg lige prøvet i nogle år og sammen med andre, som hellere så mig død. Dem måtte jeg tage afstand fra, for ellers ville deres ønske blive opfyldt, og Gud satte skel imellem lys og mørke, det skete nylig for mig, for hvis man ikke hader mørket, som også kan komme fra vores forældre, så kan man ikke være et lys, hvis man elsker mørket, så er det der man kommer til at tilbringe sin evighed, og det vil sige udenfor (udenfor lyset og lysets by og land), man kommer ikke ind, man vil ikke ind, for man hader jo: At blive set, når alle ens gerninger er løgn og mørke, man vil ikke afsløres. Og intet kan holdes skjult i Guds Rige, eller i nærheden af Guds rige, intet kan skjules når det afsløres og kommer frem i lyset.
Så kan Fake News skrive og lave nok så mange løgne, de kan ikke bruges i en verden med www, (internet, men også: Hvor Jesus er.)
Jesus er det monster de alle skulle frygte, enten er han deres frelser klippe, eller også er Han den sten som knuser dem, hvis ikke de nøjes med at snuple, bukke sig ydmygt og blive frelst = få det evige liv fra nu af og i al evighed. Fra nu af, er da de snuplede.)
Vi skal rejse os op, ligesom solen, til en ny dag, til en ny gerning, og det hellere sammen med Gud, uden at behandle et eneste af hans børn dårligt. Vær imod andre, som du ønsker de skal være imod dig, siger man på Dansk. Det er en gammel fortolkning af Jesus ord: Elsk din næste, som du elsker dig selv.

Til Fake News: 2. Mosebog 20:16. Du må ikke sige falsk vidnesbyrd imod din Næste!
Så allerede her bliver Moseloven tydeligt overtrådt, af dem, som lyver om andre.
3. Mosebog 19:18. Du må ikke hævne dig eller gemme på Vrede mod dit folks børn, du skal elske din Næste som dig selv. Jeg er Herren!
Kl 9:19 Jeg har en søn, som helst ikke vil lave noget, andet end at sidde foran sin komputer og sove (og spise selvfølgelig.)
Han får lidt penge hver måned, og køber selv sine sodavand og færdiglavet pizza en gang imellem.
Jeg lånte penge af ham 2 gange, 1000 kr for snart 1 år siden.
Dem, kunne jeg bare beholde, sagde han, da jeg ville give ham dem tilbage, inden Jul, sidste år.
Jeg lod hans ord, være de vigtigste, så jeg stak pengene i læmmen, og tænkte over det, i et halvt års tid.
Så for nyligt, ville jeg bare have en bestemt bil, C5 fra 2004, de havde 2 år, med en bestemt udgave, 6 gear, og derfor lånte jeg 5000 mere af drengen.
Og fik oplyst, at han også gerne ville have de 1000.- tilbage.
Så nu afdrager jeg 500 hver måned.
Nu begynder han at tænke: Han har lånt, eller fået mange penge igennem årene, som bistandshjælp fra det offentlige. Som han også retfærdigvis skal til at afdrage på, og betale tilbage. Bare lidt af gangen.
Det offentlige vil gerne have ham i arbejde.
Og nu kan han jo selv bestemme en retfærdig timeløn, og begynde at arbejde sin gæld af.
På samme måde kommer vi til Guds Rige, med en kæmpe gæld, som vi kan begynde at betale af på, når vi vil, når vi føler vi er klar.
For uden Gud, uden en forsørger, ville vi intet være, eller hurtigt dø, efter fødselen, som de fugleunger, der er faldet ud af reden, sammen med skallerne fra de andre fugleunger.
Men vi skal først blive voksne, og tage ansvar.
Måske kan retfærdighed, gøre os ivrige til tjeneste.
En Theresa, nonne fra Spanien, sagde selv, at det var frygten for at ende i Helvedet, der gjorde hende tenestevillig, for Gud.
Jeg ved ikke om der er 2 Theresa, i Spanien, som gjorde sig ekstremt bemærket, når man læser.
Den gamle Theresa, rejste en del, også til Rom, og prøvede at hjælpe og at gøre livet lettere for hendes piger og trosfæller på klosteret, jeg mener der var flere, og generalt, kæmpede hun hårdt for at forbedre tilværelse for alle, også for dem, som kommer i Guds Rige uden, at være nonner.