www.tilFT.dk fra: www.beholy.be

Ung igen . dk
af Mil Jan Wind Tlf 42 10 1730
valg@dekristne.dk
Min opfattelse af virkeligheden med forbehold

(alle datoer)- fra mig. Det er mig velbehageligt og dig til velsignelse."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
26. februar
"Mennesker vil have begreber at tro på. Regler at gå efter. Selv når de søger frelse, søger de begreber at tro på, regler og veje at følge.
Det er MIG, der frelser. Ikke hvad I ved og tror om mig. - Hvad jeg siger om mig selv, siger jeg, for at I skal tro MIG.
Hvis du tror på begreber, må du føje begreb til begreb. Tror du MIG, skal vi følges ad gennem alle Frelsens herligheder. JEG er VEJEN.
Jeg er troens begynder og fuldender. Begynd hos mig, ikke blot med mig "som mål", men som årsagen til alt det, troslivet har at give dig."
Sidst.
Februar 26 2018 Kl 06:13 Der kommer storm i nat.
Fra Celine's CD er der en af teksterne, der bruger disse ord, fordi kæresten har fundet en anden, og derfor er ved at forlade forholdet, som måske er et ægteskab.
Stormen er et sidste forsøg på at bevare forholdet.
Disse storme skyldes ofte, at man mister kontrollen over hinanden.
Man planlægger alle parforholdets pligter og glæder, og til sidst er der kun pligterne tilbage. Det er forfærdeligt at komme dertil, jeg vil tro, det kan sammenlignes med Jesus vej til korset, der var ingen glæder tilbage for Ham her i livet, kun sure pligter, med nye umenneskelige udfordringer hver time.
Mattæus 8:22. Men Jesus siger til ham: "Følg mig, . . .
(Og derefter kommer lignelsen med stormen, som er den indre uro.
For at understrege dette bringer Mattæus (sammen med Gud og Jesus) beskrivelsen af to besatte, som jo tydeligvis er en indre uro.)

Nu da vi er i gang, så lad os lige bruge lidt mere tid på dette emne.
Vores hjerte, er vores tanker, vores sjæl, vores underbevidsthed, der er derfra vores handlinger styres, vi vælger dog selv, men vi inspireres og drives måske til vanvid, måske til fred og glæde, det afhænger af vores ånd / ånder.
4 kapitler senere i Mattæus 12, går Jesus i detaljer, (jeg har bragt de 3 bibelskriftsteder nederst på siden.)
Vores sjæl, vores tanker, vores hjerte er alle sammen et og det samme, de er vores HUS, vores levende hus, Gud vil give os et nyt hjerte i stedet for det stenhjerte vi har fået på grund af alle de skuffelser livet har givet os. Man bliver hård, når man skal overleve, tænker man.

Vælger man hårdt imod hårdt, så vælger man det onde.
Med ondt skal ond fordrives. NEJ NEJ. og atter NEJ.
Det måtte den skønne jomfru sande, da hun forlangte skilsmisse, på grund af sin ægtefælles utroskab.
Han så sin fejl, og fil tilgivelse hos Gud.
Hun følte sig evigt og uretfærdigt behandlet, til langt efter sin død, og selv i Helvedet bærer hun stadig på sin vrede, over sin mands svigt.
Det nytter ikke noget.
Sig NEJ til vrede, Nej til at være hård, NEJ til at dømme andre.
Lad Gud dømme imellem dig og din ægtefælle.
Du må gerne være træt, det var Jesus også, men våg og bed, når din kommer.
Gå en tur, gå på arbejde, pas dine pligter, og søg Gud og Jesus, tal med Jesus og Gud, i dine tanker, lad ingen komme ind, i dit Aller Helligste Tempel. Forgården, hvor de ser dine gerninger, hører dine ord, betaler dig, (bringer deres ofre), der må de komme, men lad dem ikke komme ind i dit Aller Helligste, med dårlige råd, med en surdej, som ender med at ødelægge dit liv, der er kun plads til dig og Gud.

Kan du klare det, så bevarer du et rent hjerte, og får evigt liv.
Mattæus 8:23. Og da han gik om bord i Skibet, fulgte hans Disciple ham.
24. Og se, det blev en stærk Storm på Søen, så at Skibet skjultes af Bølgerne; men han sov.
25. Og de gik hen til ham, vækkede ham og sagde: "Herre, frels os! vi forgå."
26. Og han siger til dem: "Hvorfor er I bange, I lidettroende?" Da stod han op og truede Vindene og Søen, og det blev ganske blikstille.
27. Men menneskene forundrede sig og sagde: "Hvem er dog denne, siden både Vindene og Søen er ham lydige?"

Mattæus 8:28. Og da han kom over til hin Side til Gadarenernes land, mødte ham to besatte, som kom ud fra gravene, og de vare såre vilde, så at ingen kunne komme forbi ad den Vej.
29. Og se, de råbte og sagde: "Hvad have vi med dig at gøre, du Guds Søn? Er du kommen hid før Tiden for at pine os?"
30. Men der var langt fra dem en stor Hjord Svin, som græssede.
31. Og de onde Ånder bade ham og sagde: "Dersom du uddriver os, da send os i Svinehjorden!"
32. Og han sagde til dem: "Går!" Men de fore ud og fore i Svinene; og se, hele Hjorden styrtede sig ned over Brinken ud i Søen og døde i vandet.
33. Men Hyrderne flyede og gik hen i Byen og fortalte det alt sammen, og hvorledes det var gået til med de besatte.

Mattæus 12:43. Men når den urene Ånd er faren ud af mennesket, vandrer den igennem vandløse Steder, søger Hvile og finder den ikke.
44. Da siger den: Jeg vil vende om til mit hus, som jeg gik ud af; og når den kommer, finder den det ledigt, fejet og prydet.
45. Så går den hen og tager syv andre Ånder med sig, som er værre end den selv, og når de er komne derind, bo de der; og det sidste bliver værre med dette menneske end det første. Således skal det også gå denne onde slægt."
Denne tekst omhandler Det Hellige Tempel, som bland religiøse fanatikkere kaldes for: Det Tredje Tempel.
Jesus beskrev dette som: På 3 dage kan han genopbygge Templet.
Jesus bygger et levende Templet, og du kan blive en af Guds Byggesten, vi er er alle kaldet, og du skal blot prøve at blive udvalgt, og det bliver du bedst ved at gøre, prøve på at gøre, som Jesus ville ha gjort, det er KUN rørende, til tårer rørende at se, de unge, ligesom at se dig, udføre det selv samme arbejde, som Gud havde gjort, plejede at gøre. Bare det at tale med andre, brugte Jesus meget af sin tid til.
Men læs og lad dig inspirere af Apostlenes ord til dig fra Gud og Jesus.

Og som øverst, luk Herren ind, i dit hjertekammer, Han står altid udenfor og længes efter at komme ind og dele sine tanker med dig.
(Det kaldes for nadver. i bibelske tekster.)
Februar 26 2018 Kl. 10:18 Jeg vil ringe til en, der er ved at sælge en bil til mig. Jeg ved det er vigtigt, at holde kontakten ved lige, ved aftaler.
Min plan har været, at besøge og købe den af ham i morgen.
Jule aften, d. 24 dec 2017 ved middagstid gik min gamle bil i stå, midt i et kryds midt i Alborg, ved musikhuset, ved havnen.
Til min overraskelse, betød det: At jeg holdt midt i krydset, et T kryds, at bilerne, let kunne komme forbi mig, så jeg slet ikke var til gene for færdselen. Før og efter det kryds, er de smalle vognbaner, hvor det havde været til gene, når man, som jeg, var tvunget til at parkere bilen. På grund af vognstop, fordi der ikke var mere strøm på bilen.
Min datter ringede, og spurgte om jeg ville med til en julefrokost, samtidig, jeg sagde ja tak, men hun skulle lige hjælpe mig med at trække min bil, hjem i garagen, som lå 1 kilometer fra stedet.
Jeg tænkte på Gud som altid, og følte mig meget velsignet.
Men den største velsignelse kom efterfølgende:
For hver gang jeg tænker tilbage på mit uheld med min gamle bil, så glæder jeg mig over at min nye bil, selvom den kan være ældre end den gamle, men jeg ja, fryder mig over at jeg kan køre, og bare kan mindes og tænke tilbage på de problemer, som man normalt kan få.
Det er kristen skik, at lave mindesmærker, og stedet, er i sig selv et mindesmærke for mig, jeg har i hverttilfælde ikke planer om at stille min gamle bil på fortorvet, som et minde om den begivenhed.
I dag, i morgen vil jeg gerne købe en ny, brugt bil.
Kan jeg nøjes med at køre 80 km i timen, så kan den køre 27 km på en liter diesel. Vil jeg følge med de andre bilister på motorvejen, så kan den kun køre max 17 km/l - det er derfor den er billigt til salg, ham, der sælger den kan få en anden bil, som kører længere end de 17 km/l og ved at køre langt på literen, så kan man spare penge, og det gælder vist for os alle. Vi får penge, måske hver måned, men de rækker måske kun til 3 uger. Fordi, dem, der er ligesom jeg, bruger vores penge alt for hurtigt.
Der er noget, der tyder på at Partiet De Kristne, kommer i Folketinget, jeg fandt en i lørdags, som vil hjælpe mig.
Jeg har kun en, som har været inde på Indenrigsministeriets hjemmeside, for at godkende opstillingen af dette nye parti.
Jeg skal samle over 20.000 "stillere" så jeg er langt fra målet.
(Jeg regner med at få 120.000, der vil stille partiet op til næste folketingsvalg.)
Det er også derfor, jeg gør mig lidt anstrengelser, for at gøre teksten og hjemmesiderne til noget ekstra.