www.tilFT.dk fra: www.beholy.be

Ung igen . dk
af Mil Jan Wind Tlf 42 10 1730
valg@dekristne.dk
Min opfattelse af virkeligheden med forbehold

(alle datoer)- fra mig. Det er mig velbehageligt og dig til velsignelse."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19. januar
"Jeg giver den ydmyge nåde. Bliv i mig, min nåde er dig nok! Min kærlighed slipper aldrig op.
Husk, at jeg elskede Toldere og Syndere frem for Retfærdige, fordi de første vidste, at de var fattige, men de sidste troede, at de var rige!"

20. januar
- Jeg har slet intet tilbage af åndelige værdier, der er ingen ting tilbage, Jesus!
"Det behøves heller ikke; Jeg er her! Du skal ikke leve af det, du har, men af det du får af mig.
Det gælder ikke om at bevare, men om at øse.
Øs af frelsens kilde! Øs under bøn af mit Ord!
Søg ikke med lygte efter åndelige velsignelser, men forvent dem frimodigt overalt, hvor jeg sender jer!
Tør I ikke tro, at jeg gerne giver? Hvorfor har I så travle hænder og så utålmodige sind?
Øs med takkens kar af frelsens kilde, og I vil komme til at kende kildens rigdomme!
Jeg har alt det, I længes efter, og meget, meget mere, men jeg kan ikke komme til at give jer det.
- Den, som tror på mig, af hans indre skal der - som skriften siger - rinde strømme af levende vand! - Sådan er min Kærlighed til jer. Stå ikke selv i vejen, men grib om min Kærlighed med tomme hænder! Jeg regner ikke ud fra, hvad du gør, men hvor du er - hos MIG - med dine tanker, dine ønsker, din vilje. Så bliver gerningerne frugt, og husk: De skal aldrig blive andet!"
Sidst.
Januar 20 2018 Kl 01:01 Hvorfor bliver jeg ved?
Jeg har lige snakket med Anni om mit projekt: Til Folketinget
der var dans for de lidt ældre, omkring 70 år. (Jeg er selv en af dem i dag.)
Jo, jeg bliver ved, fordi jeg har samlet viden som viser sig at være af væsentlig betydning for vores (os menneskers) helbred.
Ole Henriksens nye bog, som er i 14 dages lån, på biblioteket, bekræfter det jeg har vidst i nogle år: At glykose, dvs sukker, skader vores legeme, betragteligt. Ole H. beskriver bedre end andre, hvordan, og hvad vi skal spise, for at leve sundt.

Jeg har også løsningen på klimaforandringerne, og forklaringen er: At jorden er kommet tættere på solen.
Løsningen er at plante skov mm, som holder på vandet, og som tilfører mere vand til: De nye frugtbare områder.
Vandene faldt fra himlen i 40 dage, i Noas dage, vandene er nu på vej op i himmelen igen, på grund af den ene grad varden er blevet varmere.

Og der er mange andre væsentlige oplysninger, jeg har samlet i min livstid. F eks kan jeg fortælle at dommedag, verdens undergang, den sidste dag, er: Når vi dør, - altså individuel, derfor er det kun Gud, der kender dagen.
Det var en hemmelighed, selv Jesus ikke ville afsløre. (for Hans disciple)

Nylig, i disse dage, har jeg udvidet betydningen af eftergivelse af gæld, hvert syvende år og tilbagivelse af ejendom i Jubelåret, hver 50 år.
Synderne bliver tilgivet og eftergivet. (er det nye, i min forståelse af disse billeder / lignelse fra Bibelen. (Jeg så det, og forstod det.)
Januar 20 2018 Kl 9:54 Det er fuldstændigt vandvittigt det her:
Jeg er i en tilstand af syg, fattig, træt og lykkelig.
Så drøm og virkelighed flyder sammen.
Jeg havde det på samme måde, da jeg i sin tid (som 19 årig) fik åndelige oplevelser for mig selv.
De oplevelser jeg havde dengang, levede jeg højt på hele mit liv til i dag og fortsat, nu snart i 50 år. Gad vide om mit jubelår nærmer sig. (Noget kunne tyde på at de øverst omtalte frigivelses regler gælder for Israel, Jeg opfører mig jo nøjagtig lige så tosset som dengang, i årene før: Jeg blev født på ny.) ( i 1970)
Franz Assisis var mit forbillede, min åndelige vejleder, dengang, jeg ville sidde ved hans bord. Sådan startede jeg min søgen efter Gud, og fandt Gud, hurtigere end fortjent. Og efter nogle år, blev jeg altså født på ny.
Det er svært at beskrive: Hvad det indebærer, men hver morgen fødes dagen på ny. (ikke at natten behøver at være kedelig).
Det er ikke en genfødsel, men en ny dag og et nyt liv for os alle sammen.
Derfor kan jeg ikke sætte rammer for: Hvad født på ny er for en størrelse.
Vi oplever det meget forskelligt.
Da Jesus besøgte mennesker som efter deres død konstant bad om frigivelse fra deres plads i åndeverdenen / efterlivet / trængsel kom Han (Jesus) hen til den bedende synder og de begyndte at tale med hinanden, Kathryn Baxster overhørte samtalen og beskriver den i sin bog.
Meget hurtigt i den verden, hvor drøm og virkelighed flyder sammen, afslørede synderen, at han ikke havde tænkt sig, at forlade sin synd.
Jesus gik derfor bedrøvet bort fra synderen, og kunne ikke hjælpe ham, og synderen blev tilbage med sine tanker, som nu også var fyldt op med Jesus ord.
Og dette skete ikke for så mange år siden, Kathryn lever og forkynder stadig.