www.tilFT.dk fra: www.beholy.be

Ung igen . dk
af Mil Jan Wind Tlf 42 10 1730
valg@dekristne.dk
Min opfattelse af virkeligheden med forbehold

(alle datoer)- fra mig. Det er mig velbehageligt og dig til velsignelse."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
17. november
- Jesus, der er så mørkt, så bart omkring mig. -
"Det er der kun, til din styrke og din glæde er alene i MIG, så skal ørkenen omkring dig blomstre på grund af mit liv i dig!"
Sidst.
November 17 2017 Kl 05:14 betrayal.
Jeg vil tro at det betyder bedrage, utro, jeg mangler min engelske ordbog. ordet her findes ikke i min King James udgave af bibelen, som jeg har som et tekstdokument på komputeren.
Hvis og når Gud har talt, så er Han tro imod det Han har sagt, og Han ser, at det var godt.
For et par dage siden havde Dr. Phil en ung mand inde, som var tro imod den kærlighed, han havde for piger.
Han forklarede sig for Dr. Phil, og blev ikke forstået, og det blev kaldt for pladder, og han blev kaldt for imature, umoden men en opførsel, som en teenager.
Jeg så mit eget spejlbillede i ham.
Han, drengen fik: før ægteskabelig rådgivning.
Han bedrog sine mål, hans mål er unikke, men ikke unaturlige, jeg ser de samme mål hos mange piger og drenge. Og blandt voksne ser jeg også mange som har gennemført et liv, som han havde forestillet sig med de beskrivelser vi så på TV, afsnittet blev vist i forgårs, for 2 dage siden.
Vi ser gentagelser gang på gang og kalder det for: at bedrage sin elskede, sin første kærlighed.
Jeg plejer at sige, at Kong David havde 1000 hustruer, og på en flugt, var der ikke mange som var ham tro, Absolon, som han flygtede fra flyttede sin seng ind til dem, (på taget), efter rådgivning fra hans profet.
Senere mistede Kong David, sin ophøjelse, som levende, og blev først frigjort fra Helvedet, da Jesus havde vundet sejeren over Djævelen, som det uskyldige offerlam. Først da kunne døden ikke holde David tilbage fra Guds nærhed, og livet i Paradiset.
David har været set, af Percy Collett som overtjener i spisesalen, på højre side af Guds Trone, med direkte udsigt op til Gud, selv Jesus deltager i denne festmiddag, for alle De Hellige, der møder op.
Frugt bringes ind fra alle paradisets marker og træer.
Gud sagde, men Gud valgte altså, at ophøje Kong Davids hor med Urias Hustru, deres første barn døde, deres næste Kong Salomon blev stamfader til Jesus. (Mattæus 1:6)
Det var i øvrigt første gang, at Dr Phill's indsigt ikke slog til, ifølge mine observationer. Dr. Phill har ellers hver gang og altid været en mand, jeg beundrer og læner mig op ad, når han beskriver menneskelige forhindringer, for at opnå lykken, som vi og de alle drømmer om.
P.M. 14:34 accomplished (word of wisdom fra i går.)
I min ordbog, står accomplise, der betyder medskyldig, lige før og sammen med accomplished. Der betyder udføre / udført, udrette/t, fuldføre/fuldført, gennemføre/gennemført osv
i en sætning bruges ordet i ordbogen: an accopplished act = en fuldbyrdet kendsgerning.
I går snakkede jeg om comfort zonen.
Jeg nævnte Saudi Arabien, som en familie, der blev tvunget af Gud til at holde afstand og derfor befolke syd landet.
Selv Israel, skulle holde afstand til Gud og Moses, så ingen er bedre end den anden i disse vurderinger på værdighed.
Det drejer sig om at bo sammen, i samme hus.
Sara, Abrahams hustru, som han elskede mest, dvs snakkede med og traf beslutninger sammen med, og selv her måtte Gud træde ind og give Sara ret, til at træffe beslutninger, som Abraham ikke kunne forstå eller ikke ville indse.
Derfor snød man Abraham. Da han skulle give fædrenes velsignelse til sin søn, da storebror kom tilbage lidt senere, fordi han skulle finde den perfekte gave, til sin far.
Både først med linser og sidst med vildt, var der mad på ønskeseddelen; højere end velsignelsen.
Det er slet ikke usædvanligt.
Et bryllup, en uddannelse. -