www.tilFT.dk fra: www.beholy.be

Ung igen . dk
af Mil Jan Wind Tlf 42 10 1730
valg@dekristne.dk
Min opfattelse af virkeligheden med forbehold

(alle datoer)- fra mig. Det er mig velbehageligt og dig til velsignelse."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
l. september
- I alt, hvad du har prøvet mig i, Jesus, finder jeg, at jeg har været utro. - Kan du nøjes med en som mig?
"Glem ikke: er vi utro, forbliver han dog tro; thi fornægte sig selv kan han ikke. (2. Tim. 2:13)"
Sidst.
September 1 2017 Kl 06:32 Mig selv!
Vi leder alle efter lykken, og tager imod det, vi tror på kan gøre os lykkelige.
Som når blomsterne drejer deres blade efter solens stråler, og sender deres rødder ned efter livets kilde. Således vokser vi kristne, ved at suge kraft til os fra Lyset og fra Livets flod.
Jeg blev kristen som ung, min store bryllupsdag, hvor Gud tog imod mig, af hele Hans hjerte, var i årene før 1975, min største dag af mange, var en af de første, hvor jeg følte Guds nærhed, ligesom: Når børn føler deres kærlige forældres nærhed, Han blev min ven for livet, Han lever, fandt jeg ud af. Og vi kom kun tættere og tættere på hinanden, efterhånden som mine henvendelser og længsler voksede i størrelse og antal.
Omkring 1970 (som 19 årig) tog jeg skridtet ud, og ville følge Jesus, og blev modtaget af Gud og engle, som præst. (det var først i 1975 jeg blev indsat og modtaget som præst i en af kirkerne, en blandt 900 kristne kirker, på det tidspunkt.) Påsken det år, administrerede jeg Nadveren for menigheden med tårerne i øjnene. Jeg blev efterfølgende brugt meget som præsten, der bad til Gud, uden at nogen kendte min status hos Gud, blev jeg af mange valgt til at være den, der skulle snakke med Gud i vor fælles bøn.
Jeg lever meget tæt på Gud, og har gjort det i mere end 47 år.
Men selv med denne nærhed og dette samliv med Gud, så er jeg stadig ikke noget særligt for andre.
Hverken Gud, Jesus eller nogen, har særlig værdi for almindelige mennesker. Omvendt får Gud, Jesus og andre mennesker større og større værdi for de mennesker, som lærer Gud at kende, Han har bare det, der skal til: For at kunne elske verden og mennesket.
Jesus er et skyggebillede af Gud, Jesus er ikke den eneste, som viser Guds kærlighed, men Jesus er helt klart det eneste eksempel på et perfekt billede af Gud.
Det er stadig Gud, som er kærlighedens kilde, vores gartner.
Vi kan som blade vende os og vise Gud vores fulde respekt og give Ham vores fulde opmærksomhed. Og det behøver ikke at være på Helligdage, men det vil være fint at starte på Helligdagene, som Moses anbefalede. Senere kom Jesus og gjorde: Hver dag til en Helligdag.
Sådan blev, var og er mit liv.